بازتاب گسترده رونمایی از موشک بالستیک و نقطه‌زن «فاتح 313» ایران در رسانه های منطقه
نوشته شده توسط : علیرضا

** شبکه خبری المنار در پایگاه اینترنتی خود نوشت: امروز همزمان با «روز صنعت دفاعی» ایران، از موشک نقطه‌زن فاتح 313 که توسط سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع ساخته و طراحی شده است، رونمایی شد.

این شبکه در ادامه افزود: ایران با تولید این موشک، به جمع کشورهای انگشت‌شماری که صاحب موشک‌هایی با سوخت جامد مرکب هستند، پیوست.

** همچنین پایگاه خبری «النشرة» لبنان گزارش داد که تلویزیون رسمی ایران اعلام کرد: موشک بالستیک نقطه‌زن جدید از نوع فاتح 313 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور رونمایی شد.

این پایگاه در ادامه نوشت: موشک فاتح 313 نوع جدیدی از موشک‌های دوربرد سری «فاتح» است که جزو دقیق‌ترین موشک‌های ایرانی است؛ که مدل فاتح 110 در چند نسل مختلف در سال‌های قبل ساخته و به نیروهای مسلح تحویل داده شده است.

** پایگاه خبری «العهد» نیز در این خصوص نوشت: ایران با تولید موشک نقطه‌زن فاتح 313، به جمع کشورهای انگشت‌شمار که صاحب موشک‌هایی با سوخت جامد مرکب هستند، پیوست.

** شبکه خبری «العربیه» در گزارشی نوشت: ایران از موشک بالستیک جدیدی رونمایی کرد، این کشور با تولید این موشک به جمع کشورهای تولیدکننده موشک با سوخت جامد پیوست. این موشک از نوع فاتح 313 است که برد آن 500 کیلومتر می‌باشد.

از سوی دیگر این شبکه به بخشی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلین حسن روحانی در مراسم روز صنعت دفاعی اشاره کرد و نوشت: رئیس‌جمهوری ایران سیاست این کشور را بازدارندگی، دفاع، تنش‌زدایی، همگرایی و اعتمادسازی با دنیا دانست و تاکید کرد: مذاکره با دیگران زمانی مفید خواهد بود که کشور قوی باشد.

وی افزود: توان ملی فقط توانمندی نظامی نیست، بلکه توان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نیز شامل می‌شود.

** پایگاه خبری «العرب نت» نیز طی گزارشی با این عنوان که «ایران از موشک فاتح 313 با برد 500 کیلومتر رونمایی کرد»، نوشت: نیروی‌های مسلح (ایران) از موفقیت راه‌اندازی موشک نقطه‌زن فاتح 313 از نسل جدید موشک‌های فاتح که کاربرد نظامی دارد، خبر دادند.

این پایگاه در ادامه نوشت: این موشک ساخت داخل ایران با برد 500 کیلومتر است و در آن از سوخت جامد مرکب استفاده می‌شود. این موشک همچنین دارای سنسوری است که با دانش بومی طراحی شده و از نوع قدیمی خود وزن کمتری دارد. 

به گزارش دفاع پرس، در طراحی موشک فاتح 313 که نوع جدیدی از موشک‌های سری فاتح به‌شمار می‌رود علاوه بر سبک‌سازی بدنه آن، نسل پیشرفته‌ای از پیشران‌های سوخت جامد مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده، در آن به‌کار گرفته شده است.

در آزمایش پروازی انجام شده، توانمندی سیستم‌های جدید بومی، نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است. با توجه به آزمایش موفق فاتح 313، تولید انبوه این محصول در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است.

با تولید این موشک، ایران به جمع کشورهای صاحب موشک‌های سوخت جامد مرکب نقطه‌زن با برد 500 کیلومتر پیوست.

 




:: برچسب‌ها: موشک ، وزارت دفاع - نیروهای مسلح - موشک بالستیک نقطه زن ، سفیر ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: